BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN


Bahagian Khidmat Pengurusan terbahagi kepada lima unit dimana setiap unit tersebut mempunyai fungsi dan tugas masing-masing. 

Unit Pentadbiran dan Kewangan
  • Memproses permohonan lesen hiburan
  • Memproses permohonan lesen-lesen am
  • Mengurus hal ehwal persuratan dan fail
  • Menguruskan bayaran gaji , elaun dan tuntutan yang layak diterima dalam tempoh yang ditetapkan.
  • Menguruskan semua bil bekalan dan perkhidmatan dijelaskan kepada pembekal mengikut Arahan Perbendaharaan.
  • Merancang dan menyediakan anggaran belanja mengurus jabatan.
  • Memastikan semua teguran audit disemak dan dijawab serta diambil tindakan


Unit Teknologi Maklumat
  • Menyediakan perkhidmatan penyelenggaraan dan bantuan teknikal peralatan dan perisian.
  • Menyediakan khidmat pengurusan sistem rangkaian.


Unit Perkhidmatan
  • Menguruskan hal ehwal penjawatan, perkhidmatan, cuti, pencen, kursus, latihan, peperiksaan dalam perkhidmatan
  • Menguruskan hal ehwal kerjaya dan pembangunan sumber manusia.


Unit Hasil Am
  • Menerima bayaran serta mengeluarkan lesen/ resit mengikut jenis aktiviti seperti lesen hiburan, pawagam, penulis rayuan dan lain-lain.
  • Menyempurnakan setem ke atas suratcara-suratcara tertentu di Bawah Akta Setem 1949
  • Memproses dan mengeluarkan salinan Sijil Kerakyatan Negeri Perak.


Unit Rumah Awam
  • Menerima bayaran ansuran bulanan
  • Mengutip bayaran tunggakan RPA
  • Mengemaskini rekod/ Buku Lejar Kutipan



Instagram